1. Home
  2. Kennisbank
  3. Hosting en email
  4. Microsoft365 SMTP instellen

Microsoft365 SMTP instellen

Je website of webwinkel stuurt veel mails uit. Zowel naar jou als eigenaar, maar ook naar je klanten. Om deze mails goed te verzenden maken we gebruik van het SMTP protocol.
Als je met Microsoft365 werkt kunnen we de SMTP via Microsoft365 laten lopen. Op deze manier verstuurd Microsoft365 de mails vanuit hun server en is de kans het grootst dat deze goed aankomen.

Om dit in te stellen moeten er twee dingen gebeuren: Er moet een “connector” in je Microsoft365 worden aangemaakt en je moet de instellingen in de backend van je website/webwinkel goed zetten. Hieronder leggen we beide stappen uit.

Microsoft365 connector aanmaken

  1. Login op je Office.com omgeving
  2. Ga naar “Beheer”
  3. Ga naar “Exchange”
  4. Klik bij “Mail flow” op “Connectors”
  5. Klik op “+ Add connector”
  6. Selecteer “Your organization’s email server”
  7. Vul een naam in voor intern gebruik
  8. Selecteer de optie voor verificatie met een IP-adres.
    Voor deze optie heb je het IP-adres nodig, deze kun je bij ons op vragen. Neem hiervoor contact met ons op.
    Als je het IP-adres hebt ingevuld, klik dan op het “+ (plus)” icoontje zodat het als regel wordt toegevoegd.
  9. Maak de connector aan door op “Create connector” te klikken.

 

Instellingen op de website/webwinkel

Voor de backend van je website hanteer je de volgende instellingen:

  1. Uitgaande mailserver: yourdomain-com.mail.protection.outlook.com
  2. Poort: 25
  3. TLS/StartTLS moet aan staan
  4. E-mailadres naar keuze, mits binnen domeinnaam
  5. Geen login/credentials nodig
Heeft deze uitleg je geholpen? Ja Nee

Stuur ons een bericht