Iedere mail die je verstuurd bevat naast de inhoud van jou mail ook veel technische informatie. Deze informatie kan voor ons handig zijn om problemen te achterhalen. Wij vragen je soms om de email headers op te halen wanneer je een probleem met de mail hebt.
Hieronder lees je voor de meest gebruikte mailprogramma’s hoe je dit moet doen.
Gebruik je een ander mailprogramma?
Wanneer het programma dat jij gebruikt hier niet bij staat. Dan kun je het beste de handleiding van het programma raadplegen of bijv. de partij vragen die het programma geïnstalleerd heeft.
Mac Mail
- Selecteer de betreffende e-mail.
- Klik in het menu op ‘Weergave’.
- Klik op ‘Bericht’.
- Kies voor ‘Alle kopteksten’.
- Je ziet nu de volledige e-mail inclusief headers.
Gmail
- Open de betreffende e-mail.
- Klik op het menu met de 3 puntjes rechts van het ‘reply’-pijltje.
- Klik op ‘Origineel weergeven’.
- Je ziet nu de volledige e-mail inclusief headers.
Webmail
- Open de betreffende e-mail.
- Klik rechtsboven op het menu-icoon (drie horizontale streepjes).
- Kies voor ‘Bron tonen’.
- Je ziet in een nieuw scherm de volledige e-mail inclusief headers.
Hotmail
- Open de betreffende e-mail.
- Klik rechtsboven op het menu met de 3 puntjes.
- Kies voor ‘Bron van bericht weergeven’.
- Je ziet in een nieuw scherm de volledige e-mail inclusief headers.
Mozilla Thunderbird
- Open de betreffende e-mail.
- Klik op ‘View’.
- Kies voor ‘Headers’ en vervolgens ‘All’.
- Je ziet nu de volledige e-mail inclusief headers.
Outlook 2007
- Dubbelklik op de betreffende e-mail. De e-mail opent nu in een nieuw venster.
- Klik bovenin bij ‘Opties’ op de maximaliseerknop.
- Je ziet in het veld ‘Internetheaders’ de volledige e-mail inclusief headers.
Outlook 2010/2013/2016
- Dubbelklik op de betreffende e-mail. De e-mail opent nu in een nieuw venster.
- Klik linksboven op de ‘Bestand’-knop.
- Klik op ‘Info’.
- Kies voor ‘Eigenschappen’.
- Je ziet in het veld ‘Internetheaders’ de volledige e-mail inclusief headers.