1. Home
  2. Kennisbank
  3. Bestellingen (WooCommerce)
  4. Handmatig bestelling plaatsen

Handmatig bestelling plaatsen

Het is mogelijk om handmatig een bestelling te plaatsen vanuit het beheerders gedeelte.

Stap 1

Login op het beheerders gedeelte.

Stap 2

Ga met je muis over “WooCommerce” en klik op “Bestellingen”.

Stap 3

Klik bovenaan op de knop “Bestelling toevoegen”:

Stap 4

Selecteer als eerste de status van de bestelling:

De keuze van de status is afhankelijk van de situatie. Heeft de klant al betaald? Of betaald deze gelijk ter plekke in bijvoorbeeld de winkel/showroom. Selecteer dan “Afgerond”. Als de klant nog moet betalen, selecteer dan “Wachtend op betaling”. Let er dan wel op dat je handmatig een betaalverzoek of je IBAN gegevens naar de klant stuurt.

Stap 5

Wanneer je een bestelling maakt voor een bestaande klant, dan kun je de gegevens van de klant makkelijk ophalen door te zoeken op voornaam, achternaam of mailadres van de klant. Als de factuur en verzendgegevens zijn ingevuld, dan komen deze gelijk naar voren.

Wanneer je nog geen klant gegevens hebt, vul deze dan aan de rechterkant in door op het “potlootje” te klikken:

Stap 6

Kies nu het product dat de klant wil kopen door op de knop “Item(s) toevoegen” te klikken:

Klik daarna op de knop “Product(en) toevoegen”:

Selecteer daarna de producten die je wilt verkopen aan de klant en kies het aantal. En klik daarna op “Toevoegen”:

Hierna zijn je producten toegevoegd:

Stap 7

Maak de bestelling aan door rechts bovenin op de knop “Aanmaken” te klikken:

Tip: Wanneer de status (zie stap 4 van deze uitleg) op “In behandeling” staat. Dan worden alle mails ook gestuurd zoals je normaal gewend bent. Je kunt dan de bestelling afronden. Lees hiervoor het artikel “Bestelling afronden”.

Heeft deze uitleg je geholpen? Ja Nee

Stuur ons een bericht